Arquitectura
Cèdula d'habitabilitat
09/10/2023
El nostre equip us ajudarà a tenir actualitzada tota la documentació referent al vostre habitatge i/o edifici, realitzant la Cèdula d’Habitabilitat.
KONTOR us assessorarà sobre els diferents documents obligatoris que requereix el món immobiliari, així com els tràmits i taxes per obtenir-los. Aquests són necessaris per a qualsevol tipus de gestió administrativa, de compravenda o lloguer.
Què és Cèdula d’Habitabilitat?
La cèdula d’habitabilitat és un document administratiu que acredita que un habitatge és apte per ser destinat a residència de les persones i té les condicions tècniques d’habitabilitat, segons la normativa vigent.
La pot sol·licitar el propietari de l’habitatge, l’administrador o un representant autoritzat.
Tipologies
- De primera ocupació: quan es refereix a habitatges de nova construcció.
- De primera ocupació de rehabilitació: quan es refereix a habitatges que són el resultat d’una intervenció o procés de rehabilitació o gran rehabilitació (augment del nombre d’habitatges, canvi d’ús per crear un habitatge, redistribució total de l’habitatge: ampliacions, remuntes i enderrocament de tot l’edifici en què es deixen únicament les façanes).
- De segona ocupació: quan es refereix a habitatges que ja existeixen.
Sol·licituds
- De primera ocupació: amb l’imprès normalitzat i documentació complementària.
- De segona ocupació: cal que us adreceu a un tècnic (arquitecte o arquitecte tècnic) per tal que faci el certificat d’habitabilitat corresponent. Després, el mateix tècnic pot fer la tramitació directament a les oficines que correspongui o telemàticament. Si la tramitació no la fa el tècnic, la podeu fer com a particular.
Cal presentar el certificat d’habitabilitat degudament formalitzat i, en alguns casos, documentació complementària. També s’han de pagar unes taxes.
El termini per notificar l’atorgament o denegació de la cèdula d’habitabilitat és de 30 dies hàbils a partir de la data de recepció en el Registre de l’Agència de l’Habitatge de la sol·licitud amb la documentació completa.
El certificat d'habitabilitat té una validesa de 10 anys a partir de la data de la seva emissió per a cèdules de primera ocupació i de 15 anys en renovacions.
Còpia d'una cèdula vigent: podeu tramitar-la telemàticament en el portal de tràmits.
Si necessiteu saber si un habitatge té la cèdula d’habitabilitat vigent i els metres quadrats útils que té l’habitatge, al cercador de cèdules del web de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya podeu fer la consulta per número de cèdula o amb la referència cadastral.
Si no disposeu de cap d’aquestes dades a la seu electrònica del cadastre podeu consultar la referència cadastral per adreça.
Necessaris per...
- Transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d’ús, en primera transmissió o en transmissions posteriors.
- Donar-se d’alta dels serveis d’aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis.
Per a qui va adreçat?
- Als propietaris dels actius objectes a certificar
Per què Kontor?
L’equip KONTOR us assessora de tots els tràmits a dur a terme i optimitza els mateixos per l'obtenció de la documentació oficial.